Wednesday 5 June 2019

Blou Kwilt - vordering!

Die einde is in sig vir hierdie projek. Ek het so "aan en af" aan die kwilt gewerk, en het gisteraand die laaste kwiltwerk gedoen.

Nou moet ek die omboorsel aanwerk, die los gare verwerk, die kwilt was en dan kan dit aangestuur word.

The end is in sight for this project. I have been working on the quilt "on again off again". Last night I finished the last of the quilting. 

Now I have to do the binding, take care of all the loose threads, wash the quilt and then it is good to go.


Ek het net die kwilt oor ons bed gegooi. Al moet ek nou self so sĂȘ, ek dink die kwilt vertoon nogal mooi. / I just draped the quilt over our bed. Even if I have to say so myself, this quilt does look good.

 

Die kwiltwerk van nader / A close up of the quilting.


Die randstrook het ek op 'n eenvoudige kwilt patroon besluit - reguit lyne weerskante van die nate. Ek is nie seker of dit is omdat ek "moeg" raak vir die kwilt en/of dit is omdat ek geen inspirasie vir 'n beter patroon kon kry nie.

I decided on a simple pattern for the border - straight lines either side of the seam. I am not sure whether it is because I am getting "tired" of this quilt or if I just couldn't find any inspiration for a better pattern.


Hierdie strook aan die rugkant, moes ek inwerk sodat ek genoegsame lengte aan die rugkant kon kry, anders wat dit 'n bietjie te knap na my sin.

I had to work this strip into the backing, just to make sure that I have enough length at the back, otherwise it would have been a bit of a "squeeze".


Nog 'n foto van die kwiltwerk aan die angterkant / Another pic of the quilting on the back

Ek is oor die algemeen baie tevrede met hierdie kwilt. Dis die eerste keer wat ek werklike "free motion quilting" gedoen het. Dis nou nie skou kwalitiet nie, maar ek is baie tevrede.

Tot later!

I am very happy with the end result. This is the first time I am doing real "free motion quilting". It isn't quilt show quality, but I am satisfied.

Until later! 

2 comments:

  1. it is nice to get a finish I bet. I have heard free motion takes a lot of practice so I bet you did good - I have never done free motion

    ReplyDelete
  2. Congrats on 'end is in sight'! :) I'm sure you'll be glad when it's off your to do list. Beautiful blues.

    ReplyDelete

Jou kommentaar word baie waardeer. Ek geniet dit om jul opinies te lees. / Your comments are appreciated. I enjoy reading your opinions.