Friday 20 May 2016

Breiwerk

Hier in die suidelike halfrond raak dit nou bietjie koeler, so al die breiwerk, komberse en kwilte word nader gesleep.

Onder andere in my kas, is 'n gebreide jas. Ek het nie self die jas nie gebrei nie - my ma het want my brei-vaardigheid skiet ver te kort! Die patroon kom uit die tydskrif "Australian Homespun", vol. 13.5.

Here in the southern hemisphere things are cooling down a bit, so all the knitwear, blankets and quilts are being pulled closer.

One of the items in my dresser is a knitted coat. I didn't knit it myself - my mom did because my knitting skills are a crying shame. The pattern comes from the magazine "Australian Homespun", vol. 13.5.

My jas (links) het al sy porsie van gebruik gehad / My coat (left) already had it's fair share of wear and tear.


As ek reg onthou, het my vriendin baie van my jas gehou. My ma het toe maar weer die breinaalde uitgehaal en laat waai en die jas vir haar gemaak - as 'n verrassing natuurlik!

My friend liked my coat so much, that my mom had to knit her one as well - as a surprise off course!

Dankie Ma! Nou sal ons nie koud kry die winter nie :)

Thanks Mom! Now we won't be cold this winter :)


1 comment:

  1. I gave up on knitting. My skills were never very good. I made a sweater many, many years ago and it turned out not to be the correct size. I did not know what I was doing. Mostly, I knitted tiny baby hats for a hospital.

    ReplyDelete

Jou kommentaar word baie waardeer. Ek geniet dit om jul opinies te lees. / Your comments are appreciated. I enjoy reading your opinions.